Sunday Nov 12, 2023

Rikke & Monica: Kartlegging av barn - del 4

Vi har fått lytterbrev fra en bekymret og urolig helsesykepleier, som er redd for at budskapet i podcasten vår blir misforstått, og hva slags konsekvenser det eventuelt vil ha at vi snakker høyt om våre egne meninger. «Når dere sier at vekt problematikken bare blir værre ved å måle og veie barn, tenker jeg dere får mange tilbakemeldinger på mail nå som er enig med dere i det. Det er også i fagmiljøet uenigheter og hete diskusjoner. Uansett kan vi ikke bare lukke øynene og snu ryggen til, økende overvekt og fedme er ett reelt problem. Den forsvinner ikke ved at vi ikke tørr å snakke om det, mer åpenhet er nok mer løsningen enn å late som det ikke er en bekymring».
Vi tar for oss detaljer fra lytterbrevet og fortsetter vårt forsøk på å klargjøre UROperspektivet. Håper denne episoden kan fortsette å bidra med noe nytt! God lytt!