Thursday Apr 04, 2024

MEDLEM: Caspar med Tonje om uro i heimen

Hør hele podcasten og mange flere ved å melde deg inn her:  www.patreon.com/uroskolen (Kr. 100,- pr. måned).
I denne podden går Tonje og Caspar inn i dynamikken i hjemmet rundt et barn som alle synes er for urolig og bråkete. Vi flytter oppmerksomheten over til mor og far og forsøker å se på hva som skjer med dem når sønnen er som han er. Og da blir det tydelig at mor og far også er veldig urolige, og at for dem er det nesten umulig å ikke tro at deres egen uro er forårsaket av sønnen. Og da prøver de jo å få ham til å bli rolig, gjennom å la uønsket adferd få konsekvenser. De kjenner ikke den eldgamle sannheten: Den som vil korrigere andre utfra sin egen uro, vil forsterke det de ønsker å redusere.